Na dzień dzisiejszy internet w zasadzie pełen jest obrazków, fotografii oraz innych form graficznych, które skupione są wokół opakowań produktów. Wiadomo, projektanci robią je na zamówienie, my kupujemy oczami – tak to działa, chodzi przecież o zarobek ze sprzedaży. Gorzej jest jednak, kiedy trzeba sprzedać nudne oraz pozbawione wyrazu przedmioty takie jak chociażby mydło, czekoladę, żarówkę czy karmę dla psa. Każdy chce luksusu, ale czy na pewno musimy go mieć? Zobaczcie te 9 nudnych przedmiotów, które przez samo opakowanie aż krzyczą z półek i proszą się o wsadzenie do koszyka.

Próbki papieru

9-nudnych-przedmiotow-ktore-kupilbys-dla-samego-opakowania-2

Przed wydrukiem lub projektowaniem warto się w nie zaopatrzyć. Aby przyciągnąć klientów, firma Europapier dała Metaklinice pole do popisu: zróbcie nam opakowanie tak, żeby wyglądało to niebanalnie. No i cóż, na początku wydawało mi się, że w środku są słodycze. A tu proszę, to tylko papier!

Żarówki

9-nudnych-przedmiotow-ktore-kupilbys-dla-samego-opakowania-3

Czy żarówki przypominają Ci czasem świetliki? Nie? Mi akurat tak. Jedna z białoruskich firm, a konkretniej CS postanowiła zainwestować w pracę designerki Angelini Pischikovej, która przygotowała ciekawy projekt mieszający technologię z naturą. Moim zdaniem ta etykieta wygląda fantastycznie!

Suszone owoce

9-nudnych-przedmiotow-ktore-kupilbys-dla-samego-opakowania-1

Suszone owoce to rzecz, którą uwielbiasz albo której nienawidzisz – raczej nie ma nic pośrodku. Grecki producent opakowań do żywności, czyli firma Sovolou postanowiła w oryginalny sposób przedstawić klientom figi. Na pudełku znajdziecie prosty herb oraz słowa greckich pieśni ludowych wraz z obrazkami fauny oraz flory.

Karma dla psa

9-nudnych-przedmiotow-ktore-kupilbys-dla-samego-opakowania-10

Karma dla zwierząt oraz ten segment w sklepie, to coś, co zawsze wygląda jednakowo: zaczynając od żółtych kolorów, a kończąc na obrazkach zwierząt. Agencja designerska Communal Creative z Nowego Jorku stworzyła jednak odważną identyfikację wizualną dla Ollie. Te pudełka nie mają nic wspólnego z tym, co znajdziecie w każdym z supermarketów.

Witaminy

9-nudnych-przedmiotow-ktore-kupilbys-dla-samego-opakowania-7

Moje ulubione zagadnienie oraz nisza, to dział suplementów sportowych. Niektóre z nich wyglądają jakby serio były tworzone dla Hulka lub ludzkich mutantów: pamiętam, że swego czasu ze znajomymi podsyłaliśmy sobie co lepsze opakowania i polewaliśmy z nich przez dłuższy okres czasu. Okazuje się jednak, że da się zrobić minimalistyczne i przystępne opakowanie dla witamin. Brak umięśnionych ciał, jaskrawych napisów i ogromnych czcionek. Ładnie!

Tampony

9-nudnych-przedmiotow-ktore-kupilbys-dla-samego-opakowania-4

Tampony… tampony to wciąż przecież dość niepozorny kawałek bawełny zamieszczonej na sznurku. Opakowanie może jednak pokazywać coś zupełnie innego. Pastelowe kolory, rysunki, kaligrafia i zdobienia – w sam raz dla kobiet. Jak na to patrzę, to te pudełka wyglądają bardziej jak linia perfum lub zwykłe wybory higieniczne. O to chodzi.

Patelnie

9-nudnych-przedmiotow-ktore-kupilbys-dla-samego-opakowania-8

Jak patrzę z kolei na te opakowania, to od razu w oczach mam design Apple oraz ich pakowanie produktów – amerykańska firma wypuściła ostatnio nawet książkę na ten temat. Tym razem jednak Mathias Dalghren odpowiedzialny za powyższy design postanowił nieco przełamać schemat – cyfry oznaczają po prostu… średnicę.

Kredki

kredki

Za te kredki odpowiedzialna jest Louise Fili z Nowego Jorku. Chciałem napisać coś więcej, ale połączenie art deco oraz kredek skutecznie wyczerpało temat.

Czepki pod prysznic

9-nudnych-przedmiotow-ktore-kupilbys-dla-samego-opakowania-6

Jacquelyn De Jesu jest właścicielką firmy Shhhowercap i stara się przełamać schemat czepków pod prysznic, które wyglądają w większości… tragicznie. Design czepków De Jesu ma mówić sam za siebie – z tego względu w opakowaniu znajdziecie otwór, przez który można zobaczyć, co będziemy nosić na głowie. Do wyboru, do koloru.

Jak widać możliwości oraz kreatywnych rozwiązań i alternatyw dla nudnych produktów jest całe mnóstwo. Widzieliście gdzieś lepsze lub jeszcze bardziej oryginalne z nich? Śmiało podzielcie się w komentarzach – wizualnej dobroci nigdy za mało!